zomer weken op Kreta Griekenland

Zomer weken op Kreta Griekenland: De zon staat alweer vroeg aan de hemel en we hebben weer zin om een dag buiten zijn. Het is zomer en hoogseizoen in Griekenland en de vakantiegangers op Kreta staan te popelen om iets leuks te gaan doen. Maar niet iedereen wil hetzelfde, dus hebben we er een gevarieerd programma van gemaakt. Vandaag ziet het programma er als volgt uit: een wandeling in de bergen, een kookworkshop, boogschieten en een les in snorkelen in het zwembad van Zorbas Island.

Woensdag: Om 10.00 uur gaan we snorkelen en/of wandelen. We hebben een aantal prachtige snorkellocaties, waar eventueel ook gewandeld kan worden.

Dinsdag: Kookworkshop vanaf 12.00 uur. Een workshop over het koken van een aantal gerechten uit de Griekse keuken. Gezellig samen koken en proeven met onze kokkin. (kookvakanties)

Dinsdag: Wandeling achter het dorp Anopoli, dichtbij Zorbas. Vertrek is om 10.30 uur. Na een korte autorit bent u weg van de toeristische omgeving en in een prachtig berglandschap.

Dinsdag: Rond 12.00 uur duik- en snorkellessen in het zwembad (alleen op verzoek). Een buitenkans om het in ieder geval eens uit te proberen.

Dinsdag: Om 14.00 uur boogschieten en jeu de boules.

Woensdag: Griekse meze avond. Allerlei gerechten uit de Griekse keuken proeven.

Woensdag: Vanaf 22.00 uur beach party op het Zorbas strand met gitaarmuziek. Genieten van een zwoele zomeravond met het geluid van een kabbelende zee op de achtergrond.

Donderdag: Wandelen in Karteros: Wandeling in een schaduwrijke omgeving met water en veel planten. In deze jungle kan 5 of 10 kilometer gelopen worden. Vertrek is om 10.00 uur.

Donderdag: Voetballen met Zorbas in het stadion van Elia. Het vertrek is om 18.00 uur. Bij terugkomst staat het eten klaar voor de sportievelingen.

Vrijdag: Boottrip naar de baai van Agios Georgios en het dorp Sissi. In de baai kunt u zwemmen en snorkelen en in het dorp een hapje eten en winkelen. Vertrek om 09.30 uur.

Vrijdag: Als u nog een specifieke excursie uit ons uitgebreide programma wilt doen, laat het ons dan even weten. Op aanvraag vooraf en in overleg, kunnen we vaak wel iets regelen.

Vrijdag: Dansavond met Griekse muziek en dansers vanaf 20.30 uur.

Vrijdag: Biefteki avond – Vanaf 19.30 uur bakken we hamburgers. Uiteraard zal ons gebruikelijke buffet met avondeten ook opgediend worden.

Zaterdag: Watercity is het waterpark met de langste glijbanen van Kreta. Een hele dag spelen met water, dat is leuk voor iedereen. Vanaf 10.00 uur pendelen we op en neer om iedereen naar het waterpark te brengen. Rond 16.00-17.00 uur zijn we weer terug.

Zaterdag: In overleg kan er deze dag een andere excursie georganiseerd worden. Kijk eens op onze website om een idee te krijgen wat we allemaal nog meer doen.

Zaterdag: Vanaf 20.00 uur is er onze wekelijkse BBQ-avond op Zorbas Island.

Zondag: Vanaf 19.30 uur kunt u traditioneel gegrilde gyros eten op Zorbas.

Snorkelen in Elounda: Snorkelen is een leuke manier om de onderwaterwereld van de Middellandse Zee te verkennen. Het is een watersport, die we allemaal weleens willen doen. Kreta heeft hele mooie snorkelplekken, waar we u naartoe brengen. Afhankelijk van uit welke richting de wind waait en de stroming in de zee is, bepalen we welke de beste plek is om die dag te snorkelen. We kennen prachtige snorkellocaties in de Middellandse Zee waar u de onderwaterwereld bij Kreta kunt bewonderen. U zult verbaasd zijn om te zien wat er allemaal leeft op de bodem van de zee. Het is een totaal andere en heel indrukwekkende wereld.

Zomervakantie in Griekenland: Om een actieve dag op Kreta af te sluiten zijn er naast het gebruikelijke buffet ook overheerlijke pannenkoeken, die we in onze buitenkeuken bakken. In de zomermaand juli kunt u op Kreta de hele dag buiten zijn en ook de avonden hebben een aangename temperatuur. Buiten eten op het terras van Zorbas Island en genieten van het prachtige uitzicht horen bij een zomervakantie in Griekenland.

By |2017-11-24T13:17:08+00:00juli 18th, 2017|Categories: Nieuws uit Kreta Griekenland|Tags: , |